Potřebujete zjistit, co si o vás myslí zákazníci? Dnes již existuje mnoho různých možností, které lze využít. Můžete si jednoduše zaplatit a najmout agenturu, které se tímto zabývá a zadat jim požadavek na provedení průzkumu. Ten může být telefonicky (možná už vám někdo s nějakým výzkumem také volal), emailem (Může být forma dotazníku tímto komunikačním kanálem. Člověk má na vyplnění dostatek času.), dopisem, oslovením na ulici (vyplněním dotazníku na tablet nebo zaškrtáváním políček na papírovém podkladu) a mnohé další varianty. Dotyčná agentura vám zpracuje přesně to, co potřebujete.
Například telefonické dotazování má mnoho výhod. Agentura má tazatele, kteří pro ni obvolávají náhodně generovaná čísla a vyplní s respondenty dotazník přímo po telefonu. Následně se dotazníky zpracují a vyjdou z nich data, jež jsou pro vás důležité. Samozřejmě, že mnoho lidí nechce odpovídat, bohužel jsou lidé někdy velice neochotní, přitom je to nic nestojí. Navíc by si měli uvědomit, že taková práce není jednoduchá a chovat se k tazatelům opravdu jinak. Emailem lze také zadat průzkum. Velkou výhodou zde je, že člověk může dotazník (anketu) vyplnit v čase, který mu vyhovuje. Většinou je v těle emailu odkaz, na který lidé kliknou a dostanou se k vyplňování.
Zadání marketingové výzkumu je vždy na firmě, které chce něco zjistit. Nicméně je to nejlepší varianta, jak si můžete ověřit informace, které potřebujete (spokojenost zákazníků, vnímání nového výrobku a mnoho dalšího). Následně obdržíte data a můžete se rozhodnout, co uděláte pro zlepší například spokojenosti. Můžete si také zadat požadavek na průzkum, pokud chcete změnit nějaké služby, postavit třeba novou pobočku. Zjistíte tak dopředu, jestli je to dobrý nápad. Zbytečně poté nebudete vynakládat peníze na něco, co by se vám třeba vůbec nevyplatilo. Určitě si dnes vyberte agenturu, která vám vyhovuje. Je jich na trhu mnoho, tedy si pečlivě zjistěte veškeré informace a recenze. Ty najdete jednoduše na internetu, případě se můžete zeptat svým známých, jestli měli s takovou věcí nějaké zkušenosti.